Facebook Marketing
Facebook marketing is online marketing op het meest gebruikte social media-platform ter wereld. Door het grote bereik ligt met Facebook marketing een potentieel netwerk voor je klaar.
Of je doelgroep zich nu lokaal, landelijk of internationaal bevindt, facebook is het ideale kanaal om interactie met jouw doelgroep te krijgen en om nieuwe klanten te binden.
Voor ieder bedrijf waarvan de doelgroep consumenten zijn, is actief zijn op Facebook eigenlijk een must.
Al is het alleen maar voor de herkenning en het verspreiden van een positief beeld van je bedrijf.
Naast het creëren van interactie met je doelgroep, is het doel van Facebook marketing om zichtbaarheid, naamsbekendheid en conversies te genereren.
Facebook inhoud maken
Regelmatig berichten plaatsen op Facebook met foto’s en video’s is belangrijk voor je autoriteit op dit social kanaal. Facebook geeft pagina’s meer waarde naarmate er meer activiteit op de pagina plaatsvindt. Plaats daarom regelmatig berichten en zorg ervoor dat je aantal volgers stijgt, want daarmee werk je ook aan het organische (niet betaalde) bereik van je pagina.
Hoe jij je Facebookberichten vormgeeft bepaal je zelf. Je kunt dit zelf doen of samenwerken met een bureau zoals T-webdesign.
Facebook adverteren
Door het plaatsen van content op Facebook kun je al goed onder de aandacht komen bij de doelgroep. Je bereik is echter beperkt tot de personen die je Facebookpagina volgen.
Om je bereik te vergroten kun je Facebook advertenties maken.
Met adverteren op Facebook kun je zelf specifieke doelgroepen aangeven. De mensen aan wie de advertentie getoond wordt, zullen automatisch interesse hebben in jouw product of dienst. Hier heb je ze namelijk op getarget als het goed is.
Adverteren op Facebook vraagt echter wel wat kennis. Als je een gerichte advertentiecampagne wilt inzetten, is het verstandig om dit aan expert over te laten. Tenzij je bereidt bent hier heel erg veel tijd aan kwijt te zijn en hoogstwaarschijnlijk ook budget te verspillen.
T-webdesign kan voor u Facebook advertentiecampagnes opzetten, zodat je een hoop tijd en overbodige kosten bespaart.