Heb ik een website nodig?
Nog al te vaak denken ondernemers en zelfstandigen dat zij geen website of webshop nodig hebben. Zij verkopen enkel offline of hebben genoeg klanten. Dus waarom investeren in online aanwezig zijn?
Dat is een foute redenering! Want met een website of webshop krijg je nieuwe klanten.
Hierdoor zal je omzet te verhogen, maar ook het klantenbestand zal op peil blijven.
Zonder deze inspanningen van jouw kant zal je klantenbestand waarschijnlijk slinken, door verloop of veroudering. Om verder te groeien heb je nieuwe klanten nodig, zodat je bedrijf gezond blijft.
Vroeger was het veel eenvoudiger via mond-aan-mond reclame. Nu zijn heel veel particulieren en bedrijven online, het is daar dat je hen moet bereiken, wil je niet verdrongen worden door de concurrentie. Je eigen website is eigenlijk noodzaak om je bedrijf op koers te houden!
Online aanwezig zijn is een must om geloofwaardig over te komen. Al is het maar met een kleine website, het is je een online visitekaartje.
Een website straalt professionaliteit uit, je kan vertellen wie je bent en wat je doet.
Wie gaat er nog met een aannemer samenwerken als je hierover online geen referenties vindt?
Mensen raadplegen nu eerst het internet voor dat ze naar een winkel gaan. Al is het maar om de openingsuren of telefoonnummer te weten te komen.
Iemand is op zoek naar een schrijnwerker, gespecialiseerd in interieurbouw, het liefst max. 20 km van zijn woonplaats. In Google krijgt die persoon, als hij de trefwoorden intikt, een lijst met namen, met de bijhorende website. Maar als jij geen website hebt, loop je hier al een potentiële klant mis ( want je bent online onzichtbaar).
Met je eigen website daarentegen komt die persoon ook bij jouw bedrijf terecht.
Je website is jouw online plekje
Zelfstandigen en ondernemingen denken vaak dat een Facebookpagina een goed alternatief is voor een eigen website. Dat is fout! Want op Facebook heb jij niet echt de controle over wat er gebeurt. Aanwezig zijn op sociale netwerken is nodig en is een goede manier om met klanten te communiceren. Maar je hebt geen volledige controle over wie, wat, wanneer te zien krijgt over je bedrijf.
Met je eigen website kan je het klantentraject haarfijn bepalen. Je overtuigt je (potentiële) klant met mooie foto’s van uitgevoerde werken, nieuwe collecties, gerechten……enz.
Daarna kan de klant naar een formulier waar hij je kan contacteren.
Overtuigd dat een eigen website of webshop nodig is?