SEO OPTIMALISATIE

SEO

SEO heeft als doel dat een website of webwinkel er goed uitziet in de ogen van zoekmachines zoals Bing, Google, Yahoo….

Pagina’s dienen relevant te zijn voor de zoekwoorden waarop men gevonden wil worden.

Basis voor SEO

Onze websites en webshops hebben een goede basis voor SEO. Daarmee bedoelen we de snelheid van de website, mobielvriendelijk, juiste opbouw van een pagina (header, teksten, footer..) en interne links naar pagina’s.

Vanaf het begin focussen wij op een goede basis en opbouw van je website.

Responsive webdesign

De mobielvriendelijkheid van je website of webshop is belangrijk voor de vindbaarheid in de zoekmachines.

Google kijkt niet eens meer hoe je website werkt op desktop, maar kijkt direct hoe uw website presteert op mobiele apparaten.

Hoe optimaliseren wij een pagina?

 

Om een pagina te laten scoren voor een zoekwoord, dient de paginainhoud in eerste instantie relevantie te tonen voor dat zoekwoord. Zoekmachines zoeken naar signalen die het hoofdonderwerp van een pagina duidelijk maken.

Wanneer een zoekwoord in de hoofdtitel van een pagina staat, geeft dat een sterk signaal dat dit bij het hoofdonderwerp van de pagina hoort. Gebruik van het zoekwoord in sub koppen hoort ook bij het optimaliseren van een pagina voor zoekmachines.

Als het zoekwoord niet op de pagina voorkomt, krijgt de zoekmachine ook niet het signaal dat deze pagina enigszins relevant is voor de zoekterm. Wij zorgen er ook voor dat het zoekwoord in de eerste alinea van de pagina voorkomt, omdat dat ook een hogere relevantie voor dat zoekwoord aantoont.

Zoekwoorddichtheid wordt gemeten in percentages. Zoekmachines hanteren geen optimale percentages, maar het is wel verstandig om het zoekwoord voldoende terug te laten komen. Het is echter wel mogelijk om een zoekwoord te vaak voor te laten komen, dat wordt opgevat als spamming van zoekwoorden. Dat werkt al een hele tijd niet meer.

Wanneer afbeeldingen gebruikt worden op pagina’s om het onderwerp te presenteren, is het verstandig om het onderwerp te verwerken in de bestandsnaam van de afbeelding, bijvoorbeeld: jeansbroekheren.jpg.

U kunt een korte omschrijving geven voor een afbeelding die zichtbaar is voor de zoekmachine, waardoor deze in de resultaten bij de afbeeldingen verschijnt in de zoekmachine. Als het onderwerp van een afbeelding hoort bij de zoekopdracht van iemand in de zoekmachine, kan het ook voorkomen dat deze afbeelding als een miniatuur verschijnt in het resultaat.

(http of https) geeft aan of de pagina over een onbeveiligde verbinding wordt geladen of over een beveiligde verbinding. Vroeger was HTTP de standaard, maar dat was geen beveiligde verbinding. Tegenwoordig is HTTPS de standaard. Al onze WordPress website en webshops gebruiken HTTPS. Zoekmachines laten liever zoekresultaten zien van pagina’s die over HTTPS worden geladen, omdat dat veiliger is. Je website of webshop heeft een SSL-certificaat nodig om HTTPS te gebruiken. 

SEO WORDPRESS

WordPress staat bekend als een SEO vriendelijk CMS, omdat de code van WordPress erg “clean” is. Dit is een belangrijke factor als het gaat om SEO: hoe goed is je website opgebouwd qua code?

De laadtijd van je website is ook een belangrijke factor.

Om goed te scoren in de zoekmachines gaan wij jouw WordPress website of webshop optimaliseren

Technische optimalisatie: Permalinks, XML-sitemap, tags, meta data…

Inhoudelijke optimalisatie: SEO vriendelijke teksten en opbouw van pagina’s.