Bovenaan in Google

google adverteren

Google Ads is het advertentieplatform van Google.

Hiermee kan je adverteren op de zoekresultaten van Google en duizenden websites verspreid over de hele wereld.

Er zijn twee kanalen om te adverteren op Google, namelijk het zoeknetwerk en het displaynetwerk.

Alle advertenties in het zoeknetwerk zijn gebaseerd op een zoekopdracht. Advertenties in het displaynetwerk zijn gebaseerd op banners (display), deze banners kunnen bestaan uit tekst en foto’s

Google ADS

Het is belangrijk om enkele zoekwoorden uit te zoeken waarvan je verwacht dat jouw klanten hierop gaan zoeken in Google.

Na het opstellen van je zoekwoorden maak je een advertentie die bovenaan de pagina in Google zal verschijnen.

Om te bepalen wie bovenaan de pagina zal verschijnen zal Google een veiling houden.

Tijdens de veiling wordt rekening gehouden met de waarde CPC en de kwaliteitsscore (Hieronder meer daarover).

CPC=Cost per click, je betaald Google elke keer dat men op je advertentie klikt. De prijs die je betaald noemt men de Cost-per-click.

Tijdens het opzetten van je advertentie vraagt Google hoeveel je wil betalen per klik. Je kan dan zelf een maximum bod instellen of kiezen voor een automatische instelling, Google bepaald dan het juiste bod binnen je budget. 

Een hoger maximum budget staat gelijk met een hogere rangschikking, alhoewel Google ook de kwalitetsscore meeneemt in zijn beoordeling.

Kwaliteitsscore

Google kijkt hoe relevant en bruikbaar je advertentie is voor de zoekopdracht van de consument. Het gaat ook kijken naar het aantal kliks en de doorklikfrequentie die je advertentie vroeger heeft gegenereerd. Daarna kijkt men ook naar de kwaliteit van de landingspagina.

Google wil zeker zijn, wanneer iemand zoekt op dakwerken, men ook doorverwezen wordt naar dakwerken.

Wijst je advertentie echter door naar een gewone pagina of naar een pagina met algemene dakwerkers, dan is dat volgens Google onvoldoende. Dus hoe hoger je kwaliteitsscore, hoe beter. Door een advertentie goed te optimaliseren, kan je met een lager bod toch bovenaan komen te staan. Bedrijven met een kleiner budget, die zorgen voor een goede optimalisatie van hun advertentie kunnen zo toch de concurrentie aangaan met grotere bedrijven.

Kosten

De kosten voor een adwordscampagne bestaat uit drie componenten:

Set-up: Eenmalig bedrag voor het inrichten van de campagne.

Beheer: Het maandelijkse bedrag dat je aan ons betaalt voor beheer.

Klikbudget: Google brengt periodiek kosten in rekening voor de kliks.

Wat wij voor je doen

Wij zetten een Google Ads campagne voor je op, stellen de advertentiegroepen, trefwoorden en trefwoordcombinaties voor je in (uiteraard in overleg met jou) en ontwikkelen enkele effectieve advertenties voor jouw product/dienst.

Daarnaast stellen we het budget en de maximale kosten per klik voor je in.

Wanneer de campagne draait monitoren we continu hoe de campagne loopt en sturen we waar nodig bij.